BEATLES世界各国からの収集物たち

世界のいろんな所から我が家にやってきたBEATLESのレコード,テープなどがたまり過ぎたので少しずつ整理していこうかと思っています。

BEATLES フランス盤LP (4) Les Beatles 1965 (Beatles For Sale)

 フランス盤LPの第4回はLes Beatles 1965 (Beatles For Sale)です。


1. Les Beatles 1965 (Beatles For Sale)
 (1) OSX-228 (Orange Odeon) 


 フランス盤For SaleはタイトルがLes Beatles 1965,英訳するとThe Beatles 1965となります。

 ジャケット表面中央は丸く切り抜かれており,中に収められたBeatles For Saleのジャケット写真と同様のシートの写真が見えるようになっています。

 (上:インサート・シート,下:UKオリジナル盤Beatles For Sale)
 シートの上部は赤地にles Beatlesの文字と4人のサインが印刷されています。


 また,シートを外すと別のモノクロの4人のA Hard Day's Nightのときの写真が見えるようになっています。


 新品購入時にはミシン目でくり抜ける形となっており,残念ながらその部分は付属していません。付いていたら物凄い金額になってとても入手出来ていなかったと思います。ときどきこの丸い部分をReproで売っているのを見かけます。下のリンクのDiscogsではその部分が含まれた写真も掲載されていますので,ご覧ください。


 

 ジャケット表面は全体的に黒色で,左上にはタイトルのLES BEATLES 1965の文字が白で記載されています。さらにタイトルの背景には帯状にLES BEATLESの文字が赤~橙~黄色とグラデーションで繰り返されています。

 右上にはカタログナンバーのOSX 228とodeonのロゴマークが記載されています。


 ジャケット裏面はUKオリジナル盤Beatles For Saleと同じデザインです。

 (上:フランス盤Les Beatles 1965,下:UKオリジナル盤Beatles For Sale)


 UKオリジナル盤Beatles For Sale同様,見開きジャケットとなっており,レコードの取出し口も内側になっています。レコード取出し口は取出しやすくなるように丸く切られています。

 (上:フランス盤Les Beatles 1965,下:UKオリジナル盤Beatles For Sale)


 右側はUKオリジナル盤Beatles For Saleと同様ですが,左側は,上段にはタイトル及びソングリスト,中段にはDEREK TALORによる解説(フランス語訳),下段にはディスコグラフィーという構成になっていて,UKオリジナル盤は上部左右にソングリスト,真ん中にDEREK TALORによる解説,下部には4人のステージ写真という構成になっていることから,若干異なっています。
 ソングリストの下には下記クレジットが記載されています。
Production : George MARTIN - Photos : Robert FREEMAN et du film « 4 Garçons dans le vent »,


 Derek Taylorによる解説は以下のとおりです。
Voici le quatrième album des « 4 ». « N° 1 ». « LES BEATLES », « 4 GARÇONS DANS LE VENT », et à présent... « LES BEATLES 1965».


Dans une génération ou deux, si un enfant radio-actif, fumant un cigare et pique-niquant sur  Saturne vous demande ce que vous savez sur l’affaire Beatles — Les avez-vous vraiment connus? - Ne vous donnez même pas la peine de lui parler de leurs longs cheveux ou de leurs cris! Contentez-vous de lui passez quelques extraits de ce disque et il comprendra immédiatement pourquoi cette affaire a fait tant de bruit. Les enfants de l'an 2000 trouveront dans cette musique autant de bien-être et de chaleur que nous y trouvons nous-mêmes aujourd'hui. 


Car la magie des Beaties est, je le présume, sans âge ni temps. Elle a franchi les frontières et a brisé toutes les barrières. Elle a atteint les différentes classes de la société sans distinction de race et d'âge. Ce charme agit sur le monde entier. 
 
Cet album contient quelques échantillons caractéristiques de la musique des Beatles. Huit nouveaux morceaux ont été écrits par l'incomparable tandem, John Lennon - Paul McCartney, et voisinent avec six titres aux tempos très rythmés et dont le succès a été solidement établi au cours de la dernière décade. Tels «Kansas city » et «Rock and roll music» qui sont fabuleux. 


Trois des chansons de Lennon-McCartney étaient considérées à juste titre comme « uniques » : « Eight days a week », « No reply » et « I'm a loser » jusqu'à ce que John fit son apparition avec « I feel fine ». Toujours à l'avant-garde de la nouveauté, les Beatles et leur directeur artistique George Martin, ont réussi à produire des effets spéciaux. Ainsi, Paul tient l'orgue Hammond pour annoncer le drame de « Mr. Moonlight», George Harrison frappe un tambour Africain ancien, tandis que Ringo, dans une autre partie du studio, joue des bongos. Dans « Every little thing » Ringo joue du timpani (ancêtre de la timbale) et pour « Rock and roll music » George Martin, au piano, se joint à John et Paul. Enfin, Ringo rythme « Words of love» sur une caisse d'emballage. 


Vos amis John, Paul, George et Ringo considèrent que ce nouvel album est leur meilleur — écoutez-le vite et vous serez sans aucun doute de leur avis. 
          D'après Derek Taylor 


 Googleで英訳すると下の表の左の欄のようになります。アルバムタイトルがBeatles For Saleとはなっていないため,それに関連する表現が落ちています。またシングルカット曲が異なることや,このアルバムがフランスでは1965年1月26日発売で1964年のクリスマスマーケット向けではないことから,それらの表現も削られています。

Les Beatles 1965
(英訳)
Beatles For Sale (UK)

Here is the fourth album of the "4". "No. 1". “THE BEATLES”, “4 BOYS IN THE WIND”, and now... “THE BEATLES 1965”.










In a generation or two, if a radioactive, cigar-smoking, picnicking child on Saturn asks you what you know about the Beatles affair — Did you really know them? - Don't even bother to tell her about their long hair or their screams! Just play him a few excerpts from this disc and he will immediately understand why this affair has caused so much noise. The children of the year 2000 will find in this music as much well-being and warmth as we ourselves find in it today.


Because the magic of the Beaties is, I presume, ageless and timeless. She crossed borders and broke down all barriers. It reached the different classes of society without distinction of race and age. This charm acts on the whole world.


This album contains some characteristic samples of Beatles music. Eight new tracks were written by the incomparable pair, John Lennon - Paul McCartney, and sit alongside six titles with very rhythmic tempos and whose success has been firmly established over the last decade. Such "Kansas city" and "Rock and roll music" which are fabulous.






Three of Lennon-McCartney's songs were rightly considered 'unique': 'Eight days a week', 'No reply' and 'I'm a loser' until John popped up with 'I feel fine'. ". 







Always at the forefront of novelty, the Beatles and their artistic director George Martin, succeeded in producing special effects. Thus, Paul holds the Hammond organ to announce the drama of "Mr. Moonlight", George Harrison strikes an ancient African drum, while Ringo, in another part of the studio, plays bongos. In "Every little thing" Ringo plays the timpani (ancestor of the timpani) and for "Rock and roll music" George Martin, on the piano, joins John and Paul. Finally, Ringo beats "Words of love" on a packing crate.









Your friends John, Paul, George and Ringo consider this new album to be their best — give it a listen and you'll no doubt agree.
According to Derek Taylor

This is the fourthe by the four. 'Please Please Me', 'With The Beatles', 'Hard Day's Night'. That's three. Now....'Beatles For Sale'.

The young men themselves aren't for sale. Money, noisy thought it is, doesn't talk that loud. But you can buy this album - you probably have, unless you're just browsing, in which case don't leave any dirty thumbprints on the sleeve!

It isn't currency or current though. There's priceless histoory between these covers. None of us is getting any younger. When, in a generation or so, a radio-active, cigar-smoking child, picnicking on Saturn, asks you what the Beatle affair was all about - 'Did you actually know them ?' - don't try to explain all about the long hair and the screams! Just play the child a few tracks from this album and he'll probably understand what it was all about. The kids of AD 2000 will draw from the music much the same sense of well being and warmth as we do today.



For the magic of the Beatles is, I suspect, timeless and ageless. It has broken all frontiers and barriers. It has cut through differences of race, age and class. It is adored by the world.



This album has some lovely samples of Beatle Music. It has, for instance, eight new titles wrought by the incomparable John Lennon and Paul McCartney, and mingling with the new, there are six numbers culled from the rhythmic wealth of the past extraordinary decade; pieces like Kansas City, and Rock and Roll Musc. Marvellous.

Many hours and hard day's nights of devoted industry went into the production of this album. It isn't a potboiling quick-sale any-old-thing-will-do-for-Christmas mixture.

At least three of the Lennon-McCartney songs were seriously considered as single releases until John popped up with I Feel Fine. These three were Eight Days A Week, No Reply and I'm A Loser. Each would have topped the charts, but as it is they are an adornment to this LP, and a lesson to other artists. As on other albums, the Beatles have tossed in far more value than the market usually demands.

There are few gimmicks or recording tricks, though for effect, the Beatles and their recording manager George Martin, have slipped in some novelties. Like Paul on Hammond organ to introduce drama into Mr. Moonlight, which also, and for the first time, has George Harrison applying a thump to an elderly African drum because Ringo was busy elsewhere in the studio, playing bongos. George's thump remains on the tracks. The bongos were later dropped. Ringo plays timpani in Every Little Thing, and on the Rock and Roll Music track George Martin joins John and Paul on one piano. On Words Of Love, Ringo plays a packing case.

Beyond this, it is straightforward 1964 disc-making. Quite the best of its kind in the world. There is little or nothing on the album which cannot be reproduced on stage, which is, as students and critics of pop-music know, not always the case.

Here it is then. The best album yet - quite definitely, says John, Paul, George and Ringo - full of everything wihch made the four the biggest attraction the world has ever known. Full of raw John and melodic Paul; a number from George, and a bonus from Ringo. For those who like to know who does precisely what, there are details alongside each title.
      DEREK TAYLOR



 その下には次のタイトルとともにディスコグラフィーが掲載されています。
DISCOGRAPHIE COMPLÈTE DES BEATLES A CONSEILLER A TOUS LES GENS "DANS LE VENT” 


  Googleで英訳すると次のようになります。
COMPLETE DISCOGRAPHY OF THE BEATLES TO RECOMMEND TO ALL PEOPLE "IN THE WIND"


LONG TALL SALLY - I CALL YOUR NAME - SLOW DOWN - MATCHBOX 45 T SOE 3755


CHANSONS DU FILM « 4 GARÇONS DANS LE VENT » - I'M HAPPY JUST TO DANCE WITH YOU - IF I FELL - THINGS WE SAID TODAY - WHEN I GET HOME 45 T SOE 3756


IT WON'T BE LONG - ALL I'VE GOT TO DO - ALL MY LOVING - DON'T BOTHER ME - LITTLE CHILD - TILL THERE WAS YOU - PLEASE Mr. POSTMAN - ROLL OVER BEETHOVEN - HOLD ME TIGHT - YOU REALLY GOTTA HOLD ON ME - I WANNA BE YOUR MAN - DEVIL IN HER HEART - NOT A SECOND TIME - MONEY 30cm OSX222


I SAW HER STANDING THERE - MISERY - ANNA(GO TO HIM) - CHAINS - BOYS - ASK ME WHY - PLEASE PLEASE ME - LOVE ME DO - P.S. I LOVE YOU - BABY IT'S YOU - DO YOU WANT TO KNOW A SECRET - A TASTE OF HONEY - THERE'S A PLACE - TWIST AND SHOUT 30cm OSX 225


CHANSONS DU FILM « 4 GARÇONS DANS LE VENT » - A HARD DAY'S NIGHT - I SHOULD HAVE KNOWN BETTER - TELL ME WHY - AND I LOVE HER 45 T SOE 3757


I FEEL FINE - ANY TIME AT ALL - SHE'S A WOMAN - I'LL BE BACK 45 T SOE 3760


CHANSONS DU FILM « 4 GARÇONS DANS LE VENT » - A HARD DAY'S NIGHT - I SHOULD HAVE KNOWN BETTER - IF I FELL - I'M HAPPY JUST TO DANCE WITH YOU - AND I LOVE HER - TELL ME WHY - CAN'T BUY ME LOVE - ANYTIME AT ALL - I'LL CRY INSTEAD - THINGS WE SAID TODAY - WHEN I GET HOME - YOU CAN'T DO THAT - I'LL BE BACK 30cm OSX 226


« DANSEZ BEATLES » avec George Martin et son Orchestre - ALL MY LOVING - DON'T BOTHER ME - CAN'T BUY ME LOVE - AND I LOVE HER - I SAW HER STANDING THERE - SHE LOVES YOU - FROM ME TO YOU - THERE'S A PLACE - ALL I'VE GOT TO DO - RINGO'S THEME (THIS BOY) - PLEASE PLEASE ME - LITTLE CHILD - I WANT TO HOLD YOUR HAND 30cm OSX 227


 下部には6枚のEPがスリーブ写真とともに紹介されています。
FROM ME TO YOU
ASK ME WHY
I SAW HER STANDING THERE
PLEASE PLEASE ME
    45 T SOE 3739


SHE LOVES YOU
DO YOU WANT TO KNOW A SECRET
TWIST AND SHOUT
A TASTE OF HONEY
    45 T SOE 3741


I WANT TO HOLD YOUR HAND
IT WON'T BE LONG
I WANNA BE YOUR MAN
TILL THERE WAS YOU
     45 T SOE 3745


ROLL OVER BEETHOVEN
YOU REALLY GOTTA HOLD ON ME
BOYS
LOVE ME DO
    45 T SOE 3746


CAN'T BUY ME LOVE
THIS BOY
YOU CAN'T DO THAT
I'LL GET YOU
    45 T SOE 3750


ALL MY LOVING
LITTLE CHILD
HOLD ME TIGHT
DON'T BOTHER ME
    45 T SOE 3751


 最下部には下記連絡先が記入されています。
ECRIVEZ-LEUR : BEATLES CLUB, 194, rue de la Conventión, Paris 15e (Joindre une enveloppe timbrée pour la réponse)


 Googleで英訳すると次のようになります。
WRITE TO THEM: BEATLES CLUB, 194, rue de la Conventión, Paris 15e (Attach a stamped envelope for the reply)


 左側右端には横向きに下記クレジットが記載されています。
DILLARD et Cie. Imp. Paris
Imprimé en France


 Googleで英訳すると次のようになります。
DILLARD and Co. imp. Paris
Printed in France


 転写シールが付属しています。

 上部には緑地に次の文字が記されています。なぜか文字が反転しています。

les Beatles
vous offrent cette photo adhésive
à détacher de leur dernier album


 odeon
 30cmOSX 228


 Googleで英訳すると次のようになります。
the Beatles
offer you this adhesive photo
to detach from their latest album


 odeon
30cmOSX 228


 反転させてみました。


 レーベルはオレンジオデオンです。

 センターホール上にはODEONのドームロゴと下記の文字が入っています。


LONGUE DURÉE
MICROSILLON

331/3
TOURS MINUTE
ODÉON


 Googleで英訳すると次のようになります。
LONG DURATION
LP


331/3
MINUTE TOURS


 センターホール下には下記文章が記載されています。
TOUS DROITS DU PRODUCTEUR PHONOGRAPHIQUE 
ET DU PROPRIÉTAIRE DE L'ŒUVRE ENREGISTRÉE 
RESÉRVÉS ● DUPLICATION, ÉXÉCUTION PUBLIQUE, 
RADIODIFFUSION DE CE DISQUE INTERDITES


 Googleで英訳すると次のようになります。
ALL RIGHTS OF PHONOGRAPHIC PRODUCER AND OWNER OF RECORDED WORK RESERVED ● DUPLICATION, PUBLIC PERFORMANCE, BROADCASTING OF THIS DISC PROHIBITED


 センターホール左側にはB.I.E.M.及びCHAPPELL(B面はBoxed BIEM)とA面を示すAの文字が,右側にはマトリックスのXAR 809が記されています。


 センターホール下にはカタログナンバーのOSX 228とタイトルの
LES BEATLES 1965
の文字が記載されています。


 最下部にはMADE IN FRANCEの文字が記されています。


 マトリックスは,XAR 809 21 M6 238684(Side 1),XAR 810 21 M6 238685(Side 2)。


 下記ソングリスト中,3段目は2段目の英語表記をUKオリジナル盤から( )書きで転記しています。


FACE A

  1. NO REPLY (Lennon-McCartney) 2'15
    John : deux voix. Interventions de Paul. George se joint à eux aux refrains.

    (Double tracked John. Occasionally Paul. George joins both on chorus.)
  2. I'M A LOSER (Lennon-McCartney) 2'33
    Dans l'ensemble : John. Courts passages : John et Paul.

    (Mainly John. Short passages by John and Paul.)
  3. BABY'S IN BLACK (Lennon-McCartney) 2'07
    John et Paul.

    (John and Paul)
  4. ROCK AND ROLL MUSIC (Berry) 2'33
    John.
  5. I'LL FOLLOW THE SUN (Lennon-McCartney) 1'49
    Paul, une et deux voix.

    (Paul, double tracked here and there.)
  6. MR. MOONLIGHT (Johnson) 2'35
    John.
  7. KANSAS CITY (Lieber-Stroller) 2'34
    Paul

FACE B

  1. EIGHT DAYS A WEEK (Lennon-McCartney) 2'44
    John et Paul. Interventions de George.

    (John and Paul. Occasionally George.)
  2. WORDS OF LOVE (Holly) 2'13
    John et Paul.

    (John and Paul.)
  3. HONEY DON'T (Perkins) 2'58
    Ringo chante.

    (Ringo sings.)
  4. EVERY LITTLE THING (Lennon-McCartney) 2'03
    John et Paul.

    (John and Paul.)
  5. I DON'T WANT TO SPOIL THE PARTY (Lennon-McCartney) 2'34
    John et Paul.

    (John and Paul.)
  6. WHAT YOU'RE DOING (Lennon-McCartney) 2'33
    Paul.
  7. EVERYBODY'S TRYING TO BE MY BABY (Perkins) 2'25
    George chante.

    (George sings.)


 







【本日分】

LP(フランス盤)1枚


【累計】
901アイテム


詳細は

を参照ください。


LP(アメリカ盤)40枚
LP(アルゼンチン盤)67枚
LP(イスラエル盤)13枚
LP(イタリア盤)39枚
LP(インド盤)4枚
LP(ウルグアイ盤)48枚
LP(エクアドル盤)14枚
LP(オーストラリア盤)44枚
LP(オランダ盤)24枚
LP(カナダ盤)13枚
LP(韓国盤)4枚
LP(ギリシャ盤)31枚
LP(グアテマラ盤)17枚
LP(コスタリカ盤)1枚
LP(コロンビア盤)22枚
LP(ジャマイカ盤)2枚
LP(スウェーデン盤)6枚
LP(スペイン盤)11枚
LP(台湾盤)34枚
LP(チェコスロバキア盤)5枚
LP(チリ盤)21枚
LP(デンマーク盤)14枚
LP(東南アジア盤)2枚
LP(トルコ盤)7枚
LP(ドミニカ盤)1枚
LP(ニカラグア盤)11枚
LP(日本盤)12枚
LP(ニュージーランド盤)31枚
LP(パナマ盤)1枚
LP(ハンガリー盤)3枚
LP(東ドイツ盤)4枚
LP(フィリピン盤)7枚
LP(ブラジル盤)23枚
LP(フランス盤)10枚
LP(ブルガリア盤)1枚
LP(ベネズエラ盤)51枚
LP(ペルー盤)23枚
LP(ボリビア盤)1枚
LP(ポルトガル盤)7枚
LP(南アフリカ盤)45枚
LP(南ローデシア盤)10枚
LP(メキシコ盤)23枚
LP(ユーゴスラビア盤)6枚
LP(ロシア盤)9枚
EP(オーストラリア盤)22枚
EP(ニュージーランド盤)12枚
EP(ブラジル盤)2枚
EP(南アフリカ盤)1枚
12インチ(コロンビア盤)1枚
12インチ(ブラジル盤)1枚
シングル(オーストラリア盤)2枚
シングル(ギリシャ盤)14枚
シングル(グアテマラ盤)1枚
シングル(コスタリカ盤)2枚
シングル(デンマーク盤)5枚
シングル(トルコ盤)9枚
シングル(ニカラグア盤)5枚
シングル(南アフリカ盤)8枚
オープンリール(イギリス盤)18本
8トラックテープ(イタリア盤)3本
8トラックテープ(オーストラリア盤)2本
8トラックテープ(ギリシャ盤)1本
8トラックテープ(ベネズエラ盤)6本
4トラックテープ(アメリカ盤)3本
カセットテープ(オーストラリア盤)4本
カセットテープ(チリ盤)16本
カセットテープ(フィリピン盤)2本
チャート誌(アメリカBillboard誌)1冊


※全てを揃えているわけではありませんので,ご容赦を。また,写真の解像度が悪くて申し訳ありません。



にほんブログ村


PVアクセスランキング にほんブログ村


×

非ログインユーザーとして返信する